چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۰
۰ نفر

گروه اجتماعی: زنان و کودکان در بیش از 36‌کشور جهان در شرایط اضطراری هستند.

دفتر کودکان سازمان ملل، یونیسف، درخواست کمکی یک میلیارد دلاری کرده است، تا بتواند برخی مشکلات این گروه از زنان و کودکان را برطرف کند.

گزارش اقدامات انسان دوستانه یونیسف در سال 2009 که وضعیت ناگوار کودکان و زنان سراسر جهان را بررسی می‌کند، نشان داده است که این سازمان خواهان جمع‌آوری یک میلیارد دلاری برای زنان و کودکانی است که در بیش‌از 36 کشور جهان در شرایط نامناسبی زندگی می‌کنند.

این مبلغ نسبت به سال گذشته رشد 17‌درصدی داشته و به گفته مدیران یونیسف، افزایش در نظر گرفته شده به‌دلیل افزایش نیازها در جنوب و شرق آفریقا برای کمک است.

آن ونمن، مدیر اجرایی یونیسف، در این باره گفت: بسیاری از کشورهایی که در این گزارش به آنها اشاره شده، در شرایط اضطراری خاموش و فراموش شده به سر می‌برند.کودکان و زنان، روزانه در اثر بیماری، فقر و گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند اما متأسفانه مرگ آنان چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

این گزارش حاکی است بیش از نیمی از مبالغ اهدایی جهت ادامه حمایت یونیسف از قربانیان در 5 کشور جمهوری دمکراتیک کنگو، سومالی، سودان، اوگاندا و زیمبابوه صرف خواهد شد.

ونمن که اولین مدیر از آژانس‌های سازمان ملل است که در طول 2 سال گذشته به زیمبابوه سفر کرده معتقد است که اقتصاد این کشور رو‌به‌نابودی است و بیش از نیمی از مردم زیمبابوه کمک‌های غذایی دریافت می‌کنند.

در دهه‌های اخیر، شدت و تعداد بلایای طبیعی به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است. گزارش یونیسف تنها بخش کوچکی از فعالیت‌های این نهاد بین‌المللی را در شرایط اضطراری نشان می‌دهد.

بین سال‌های 2005 و 2007 یونیسف سالانه به 276 شرایط اضطراری در 192 کشور جهان پاسخ داده است. بیش از 50‌ درصد این شرایط اضطراری بر اثر بلایا، 30‌درصد آن بر اثر درگیری‌ها و 19‌درصد آن هم شرایط اضطراری مربوط به وضعیت سلامت مردم، مانند همه‌گیری‌ها، بوده است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که افزایش قیمت غذا و تغییرات آب و هوایی، تاثیرات منفی روی بیشتر کشورهایی که نیازمند کمک‌های اضطراری بوده اند، داشته است.
گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که به‌دلیل تغییر شرایط آب و هوایی خطر گرسنگی 50‌میلیون نفر را تا سال 2010 در سراسر جهان دچار مشکلات جدی خواهد کرد.

برخی از کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که زنان و کودکان 65‌درصد جمعیت در خطر گرسنگی را تشکیل می‌دهند، اگر این پیش‌بینی‌ها درست باشد، حدود 175‌میلیون از قربانیان تغییرات آب و هوایی، کودکان خواهند بود.

غزه در اضطرار

براساس گزارش سازمان ملل، وضعیت غزه هنوز بحرانی است. براساس آخرین گزارش سازمان ملل هنوز هزاران نفر از مردم غزه بی‌خانمان هستند و بیمارستان‌ها مملو از بیمارانی است که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند؛ این در حالی است که سازمان ملل در خواست مجدد برای دسترسی به کمک‌ها کرده است.

در تازه‌ترین گزارش دفتر ملل متحد برای هماهنگی امور انسان دوستانه آمده است: در این مرحله اقدام اولیه تمرکز بر بازسازی خدمات اصلی به مردم غزه شامل آب، بهداشت، غذا، کمک نقدی، آموزش و حمایت روانی است.

همه 10 مرکز توزیع آژانس امداد و کار ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در غزه باز هستند و به 25هزار نفر در روز غذا می‌دهند. برنامه جهانی غذای سازمان ملل 95 تن غذا برای 993 خانواده ( نزدیک به 6000 نفر) در شهر غزه و شمال آن توزیع کرده است.

تمامی مدارس از یکشنبه با 80‌درصد حضور در مدارس دولتی و 89 درصد حضور در مدارس سازمان ملل باز شده‌اند. سازمان ملل با 185 مشاور، حمایت روانشناختی و سلامت روان به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد.

دفتر ملل متحد برای هماهنگی امور انسان‌دوستانه نیاز‌های فوری غزه را قطعات یدکی و سوخت برای نیروگاه‌ها، بیمارستان‌ها و تاسیسات تصفیه آب و فاضلاب، همچنین سیمان، ماسه و سایر اقلام ساختمانی بر شمرد

کد خبر 74176

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز